en het contact met broertjes en zusjes

In 2011 hadden we een nestje pups Flatcoated Retrievers.
Met terugwerkende kracht hier het verslag van alle belevenissen

dinsdag 3 januari 2012

pap met pups (21-01-11)


De pups zijn bijna 3 weken oud en ik blijf ze af en toe bijvoeren met de fles.
Ik heb het donderdag voor het eerst geprobeert met dikke pap en dat ging erin als pap, alleen waren de pups niet meer om aan te pakken en Fleur liet het ook afweten met schoonlikken, ondanks dat ze wel de kliekjes kreeg.
Ik heb het geweten, alle pups hebben ook weer een bad gekregen om weer lekker schoon nieuwe toekomkstige baasjes te ontvangen.
We houden het nog maar even weer op de fles, daar hebben ze ook nog niet de buik van vol.
In bad is nog niet het probleem, maar de pups weer op temperatuur komen was toch nog even wat tijdrovender dan ik dacht. En het zijn er toch 8!
Mooi was het wel.
Zoals er af een startschot lijkt af te gaan als alles in actie komt en het in de kist begint te ritselen van het leven over die kranten, zo kunnen ze ook weer allemaal weer in slaap vallen, maar niet nadat ze eerst overal, zeg maar op alle kranten hebben staan wateren en poepen.
Leuk is om te zien dat ze wakker worden, omhoog stommelen en strompelend zich verwijderen en dan ergens even rustig blijven staan en dan een hele plas achterlaten weer terugkeren.
Fleur die gewoon de hele dag in de kamer is ruikt dat dan denk ik want zij is er gelijk bij om alles weer te kuisen, zeg maar komt likken op opeten wat de pups laten vallen enhoud dan een hele inspectieronde.
Zo ging het ook met die bakjes pap.
De eerste ochtend (donderdag) had ik 3 bakjes neergezet en hadden ze geenidee waar ze tegenaan liepen. Een enkele knikkebolde zo met de snoet in de pap en kwam schuddend weer omhoog met dat koppie en vloog de pap rond. zodat iedereen onder de pap kwam te zitten. En dat herhaalde zich weer bij de volgende. Uiteindelijk werd er lekker gesmikkeld, bakjes afgelikt, maar vooral snoepten ze bij elkaar de pap van het lijf. Ook begonnen ze zichzelf al op de pootjes te likken/wassen.
Helaas was dat niet genoeg want alles zat onder de pap zoals ik al zei.
De volgende dag zaten ze allemaal nog onder de stukjes pap en heb het nog een keertje gewaagd.
Met wat meer bakjes konden ze goed allemaal tegelijk eten, schijten en Fleur ruimen alles in één keer.
Daarna ben ik de hele morgen bezig geweest om ze weer mooi schoon te wassen.
Een paar al voor de 2e keer en anderen voor het eerst, ontdekken dat je niet met je neus in het water kunt blijven, hé en water drinken wat is dat nou. slurpend lieten ze zich wassen en werden ze weer blinkend.

Ik weet niet wanneer ik dat weer waag hoor om ze pap te geven, de fles is ook al een gevecht genoeg, en met Fleurs goedkeurende blikken kan dat gewoon onder de koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten