en het contact met broertjes en zusjes

In 2011 hadden we een nestje pups Flatcoated Retrievers.
Met terugwerkende kracht hier het verslag van alle belevenissen

vrijdag 6 januari 2012

6e week pups (9-2-11)


Afgelopen weekend is er metamorfose geweest met de pups.
Zaterdag kwam er nog een toekomstig baasje kijken en hebben we het hele spul in de tuin kunnen bewonderen.
Ik doe ze nl. al regelmatig naar buiten om ze te laten wateren enzo als ze wakker worden, en dat zijn ze bijna elke keer als ik in de kamer m.....
Affijn, zo blijft de kist mooi schoon en heb ik niet zo veel kranten nodig. Misschien wordt het dan vanzelf wel zindelijk ook???
Ja het zijn mooie dropjes,
Ze kunnen je nu al aankijken van: zie je mij????
In de tuin is het ook feest. Ze reageren al wat op dingen en ze lopen ook zelf weer naar binnen achter je aan, dat scheelt ook op en neer lopen de tuin in.
Het is mooi spul en het groeit heel hard. Zaterdag en zondag hadden we veel bezoekers gehad en waren veel pups in de war en ze waren prompt de volgende dag baby af: ze leken bijna allemaal even groot en ik herkende er bijna geen meer. Ze waren in één keer zo gegroeid dat ze er zelfs magertjes op stonden. Gelukkig dronken ze nog bij moeder en hebben ze daarna ook weer allemaal goed gegeten.
Ik zelf was niet zo lekker: had drie dagen de griep. Misschien hadden ze daar ook wel last van? Want ook hun luchtje leek anders, maar dat komt natuurlijk door mijn eigen neus.

Ze drinken nu ook voor het eerst uit de waterbak dus hoef ik niet meer zo veel water door hun voer te doen. En brokjes hebben ze ook al voor het eerst geprobeert.
Vandaag heb ik ze week gewogen en ze zijn sinds maandag allemaal ruim honderd gram gegroeid, terwijl ze vanaf zaterdag maar de helft gegroeid waren? Inmiddels zijn ze weer in proporties en zie ik de verschillen weer, door het spek op hun botten zie ook de 'manen' van de mannetjes weer en de 'lijntjes'van de meidjes.
Als is ze niet elke 4/5 uren buiten zet dan wordt het één bende in het hok en blijf je verschonen. Ik wil niet dat ze in hun eigen stront draaien.

De tuin is al helemaal verkend en ze rennen dat het een lieve lust is. En als ze daarna weer terug komen in een (schoon) hok slaapt het zo.
En dan ligt elke pup op een stuk krant. Lager ze een paar weken terug met z'n allen op één krant, nu hebben ze elk een hele krant nodig om te slapen en ligt het ook niet meer allemaal op en over elkaar.
Ik ben benieuwd wat ze over een paar dagen weer laten zien. Want de foto's die jullie nu weer zien zijn ook alweer een paar dagen oud......

En terwijl ik nu aan het typen ben komt Fleur mij halen. Ik had net nog alle pups even buiten gezet. Maar ik weet nu dat het op Fleurs tempo moet. Ik moest mee, want haar koost moest plassen en ze had ook weer drang om te zogen.
Ik met alle vaart weer al die pups buiten. Dat gaat zo: ikhaal eerst de plank weg. Dan kunnen ze allemaal alvast op die kleine kist springen die ervoor ligt. Hoef ik ze ook niet meer uit de kist te tillen (voordat ze begonnen te plassen moest ik ze al grijpen) Nu staan ze te piepen op die kist om opgepakt te worden en als ik ze dan in de tuin zet lopenze om de beurt ook nog achte me aanom te zienhoe ik die andere ook nog moet halen en staat Fleur lekker in de weg.
Ok. Allemaal buiten en deur dicht. Eenpaar hebben ook gewoon staan plassen op het gras en zo en zetten vervolgens de achtervolging in bij hun moeder die op de vlucht slaat. Moet ze nou wel of niet die kids zogen?

Ik blijf rustig kijken en jawel Fleur komt rustig bij me staan en geeft eindelijk de pups tijd om te drinken. Een gesmak van jewelste hoor je dan en staartjes trillen stijf van inspanning.
Ook ging Fluer nog evennaast het konijnenhok staan om ze daar ook te laten drinken en toe3n was het goed. Alles verspreidde zich door de tuin.
Ik ben naar binnen gegaan om het hok te verschonen (tuindeur dicht). Alle natte kranten eruit enzo, komt Fleur helpen! Opruimen wat nog is blijven liggen en ik de kranten eruit.
Toen ik het hok uitstapte stonden alle (bijna alle) pups al klaar bij de kist! Stonden allemaal te kijken hoe ik bezig was ofzo. En ze lieten zich rustig weer oppakken om weer in hun kist te kunnen worden gezet door mij. Ze stonden er klaar voor.
ff tellen. Ik mis er één. die was nog in de tuin. Altijd dezelfde......

Normaal zet ik de deur open en leidt Fleur het spul weer naar binnen, zodat ik ze bij de kist op kan vangen. Soms laten ze zich niet vangen en willen gauw weglopen. Deugnieten zijn het al. hihi.

Nou volgende week moet ik misschien al uit wandelen met alle 8?

1 opmerking:

  1. Hoi Inge,



    Hoe gaat het nu bij jullie?

    Ik kan haast niet wachten om King weer in mijn armen te houden.

    Alle pups waren schatjes hoor, maar omdat King de onze wordt is dat toch net even anders.

    Ik word helemaal gelukkig als ik naar foto's kijk die we gemaakt hebben tijdens ons bezoek.



    We zijn alweer een week verder, zie je ook meer verandering bij de hondjes?

    Ben benieuwd naar je volgende verslagje.



    Nog een fijn weekend gewenst en tot mails



    Groetjes, A & M

    BeantwoordenVerwijderen