en het contact met broertjes en zusjes

In 2011 hadden we een nestje pups Flatcoated Retrievers.
Met terugwerkende kracht hier het verslag van alle belevenissen

woensdag 4 januari 2012

4e week pups (28-01-11)

Het wordt een drukte van jewelste, ze groeien al naar de 2000 grammen! dus komt er ook 2x zo veel nattigheid uit en ben 2x  zo snel door al mijn kranten heen.
Vanaf afgelopen zaterdag ben ik langzamerhand overgestapt naar brokjes, geweekt in water met de blender pureren en dan voor schotelen met een beetje de fles voor wat extra vocht (je weet maar nooit)
Werd de aanval compleet ingezet op de bakjes met "brokkensoep". Ze merkten dat er iets te halen viel en sommigen kwamen al gelijk op de geur af en zaten al snel in de bakjes met hun snuit. Andere waren moeder aan het roepen en die heb ik met hun neus in de bakjes gezet.
Verdeeld over 4 bakjes werd er al snel alles in één keer opgegegeten. Fleur liep er doorheen te "stofzuigen", die ruimde alles weer op.
Maar ik moest wel opletten dat ze niet zelf de bakjes leeg at, want dat zag ik aan hoe het er na afloop uit zag: één bende of alles netjes leeg....... Dus kon ik niet meer weglopen tijdens het feestmaal.
Nu pureer ik de brokjes al niet meer en heb er niet meer de fles bij.
Fleur zoogt nog wel af en toe, want haar tepels lijken zelfs steeds langer te worden: als ze nl. door haar kroost heen loopt dan proberen ze staande op hun achterpoten nog die tepel te vangen: "koekhappen"
Of als ze ff alleen ligt, leg ik er een paar pups bij.
Ik ben nog één keer getuige geweest dat alles er nog aan lag, en dat leek al bijna onmogelijk zo dicht op elkaar lagen ze. En toen het eenmaal goed ging ging de de deurbel weer of zo en was Fleur er weer af. Of eigenlijk lagen de pups er weer af.
Na het eten slaapt het weer binnen 5 minuten, als je ze met rust laat tenminste.
Het gaat allemaal goed, ze beginnen wel te roepen als ze wat willen en ik ben al een beetje schooljuf aan het worden en Fleur heb ik ook al een keertje zien blaffen in die kist.
Ik heb portretfoto's gemaakt, die moet ik nog bestuderen. Ik heb ze wat meer gemerkt om te zien wie wat doet om karakters te bepalen. Leuk om te weten toch?
Hun intelligentie stijgt met de dag, de herrie ook.

Affijn wordt vervolgd. Het gaat nu met de dag sneller vooruit en de foto's zijn alweer gedateerd.

Er komen nu kleine clowntjes te voorschijn, die allemaal hun eigen tempo laten zien, want sinds een paar dagen loopt het allemaal nu:
Het slaapt,
wordt wakker,
dan ritselt alles in de kooi,
Fleur erbij om het toileteren te kuisen,
nog meer geritsel omdat ze bij Fleur willen 'koekhappen'
dan rommelt het nog wat na,
alles zoekt weer een plekje op en boven elkaar en
morrend en knorrend valt het weer in slaap.


(wel of niet gegeten hebbend bij Fleur of uit de bakjes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten