en het contact met broertjes en zusjes

In 2011 hadden we een nestje pups Flatcoated Retrievers.
Met terugwerkende kracht hier het verslag van alle belevenissen

maandag 9 januari 2012

7e week puppies (14-2-11)


Vandaag zijn ze 6 weken oud.
Ze kunnen steeds meer spelen.
Gisteren hebben ze weer een wormenkuur gehad en heb ze nog moeten wegen.
Het varieert van 3 kilo tot 4 kilo!

Zodra ze wakker zijn zet ik ze buiten. soms piept er al één. Als ik die buiten zet dan doet die ookzijn/haar behoefte buiten al.
Natuurlijk moet ik snel zijn als ik ze allemaal buiten wil zetten.
Soms is alles tegelijk wakker. Dan trek ik de plank eruit en dan kunnen ze uite kist kruipen en staan ze al klaar op de kleine kist die ervoor staat. En daar wordt zelf ook niet meer op gepiest.
Ik hoef ook niet meer de achterste te pakken, want vaak trokken ze zich terug achterin de kist om te pissen, maar die greep ik danhet eerste bij hun vel.
Nu moet ik zorgen dat de eerste die al over de vloer loopt grijpo, anders doen z e het al in de kamer.
Niet elke pup durft gelijk van die kleine kist af te klimmen.
Ik weet wel welke dat vaak wel is, maar ik wil niemand voor trekken......
Ook Fleur roept mij wel eens om haar kroost wakker te maken om ze allemaal even naar het toilet te brengen..... (naar buiten dus)


 
Als Fleur dan er genoeg van heeft komt ze ook weer binnen met het hele gevolg achter haar aan en kan ik allles weer inladen, de kist in.
's avonds spelen we er dan wat mee in de kamer. Maar ik durf dat niet te lang te doen, want af en toe leggen ze ergens wel weer een pakketje ...... neer. Ook dat hoort erbij.

Gisteren hadden ze er een bende van gemaakt. Ze bleven de hele dag de kist onder schijten. Elke keer als ik ging kijken lag er wel weer ergens een hopie. Gelijk weghalen dan maar, anders lopen er weer doorheen te spelen.
Natuurlijk lopen ze ook in de weg als ik die krant met poep wil hebben. Wegwezen allemaal.
Er kwam een buurvrouw langs met haar kleinkinderen, of ze naar de pups mochten komen kijken. Ja kom gerust, ze zijn nu allemaal in de tuin aan het rennen. Ze zou gelijk haar kleinkinderenhalen en terugkomen.
Ondertussen heb ik toen de kist kunnen verschonen. Het was een bende, alles was nat. Al snel was ik door mijn kranten heen.
Toen de buurvrouw weer naar huis ging heb ik gelijk nog wat kranten van haar kunnen regelen.

's Middags heb ik ze allemaal de wormenkuur toegediend leek het wel of ze daarna allemaal spontaan aan de race-kak raakten 's avonds.
De een na de ander was aan de beurt, echter met één verschil: ik bleef erbij staan tot er eentje in beweging kwam, snel opgepakt en buiten gezet en binnen een minuut kwam het er met geweld uit. Ik denk dat het ze wel opluchtte en was blij dat ik ze voor was om het buiten te laten gebeuren.
Ik heb het niet geteld, maar ik had ze zeker bijna allemaal op tijd te pakken!
Vandaag bleef de kist schoon. Ook vanmorgen zag het er allemaal goed uit en heb ze gelijk weer buiten gelaten. De rest van de dag is er (bijna) niet meer in de kist gepoept. Zou het ........? Het gaat met de dag beter. Het zijn slimme hondjes.

We hebben zelfs al in de keuken gegeten. Ze kwamen vanmiddag weer allemaal tegelijk binnen (achter Fleur aan) en voor de verandering zette ik de voerbakken in de keuken ipv in de kist als ze er allemaal weer in zaten.
Na het eten weer in de kist, ff spelen met de hondjes voor de opening van de kist en al gauw slaapt het dan weer. (anders blijven ze lang door rommelen of om aandacht vragen)

Kortom het gaat super. Was ik eerst druk met de fles, is het nu elke keer lopen voor de toiletrondes (paar keer per dag).
Volgende week kunnen ze het zelf? hihi
Afwachten dan maar, want dan kunnen we weer wat langer met ze spelen in huis.

1 opmerking:

  1. Beste inge

    Ik vind het leuk dat je elke keer een verhaaltje en foto’s van de pups stuurt.

    We kijken er erg naar uit als ons puppy hier in huis komt.

    We hopen dat de puppies niet te ondeugend zijn voor jou.

    Groetjes Marit

    BeantwoordenVerwijderen